Ticho.cz si právě čte: (4 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2822 diskusních příspěvků!!1668 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   >>>  
 Nový příspěvek

Čerstvé zprávy z Orlických hor22.2.2001
Milý Tomáši,
Tvé články o lyžování byly naprosto skvělé.  Jsme všichni zvědaví, jak jsi v tom lyžování v Alpách pokročil.
Přála bych všem, aby měli taky takové bezva rodiče, kteří by svým dětem umožnili to, co Tví Tobě.
Přejeme
 Re:Re:Čerstvé zprávy z Orlických hor24.2.2001
Juchůůůůůůůůůůůůů, jedeme k Vám a beru si vosk na lyže, aby to víc fičelo.

znakový jazyk19.2.2001
Ahoj, jsem nedoslýchavá a jsem z Liberce.Učím se znakový jazyk a nemůžu nějak najít nikoho neslyšícího, kdo by hledal třeba kámošku na pokec ve znakovce.Prosím ozvěte se mi někdo, kdo by mi mohl pomoct, abych mohla znakový jazyk začít využívat a nezapomně
 Re:Re:znakový jazyk22.2.2001
Zdravím Vás Alo, už několikátý /asi třetí/ pokus jak se s Vámi spojit a povědět Vám něco stran Vašeho dotazu. Prosím vyberte si, zda-li budeme spolu psát v rubr
  Re:Re:znakový jazyk23.2.2001
Ahoj Aleši, klidne radeji přes email, myslim, že byste ho měl mit. Jinak mi klidne tykejte ja zase tak stara nejsem...Dekuju za odpověd, konečně se tu něco aspon obje

Znaková řeč19.2.2001
Ahoj,
snad jen pár slov. Myšlení  při komunikaci znakovou řečí je jiné, stejně jako myšlení při komunikaci angličtinou je jiné. A ještě k výrazu normální. Proč hledat protiklad k normálnímu hned nenormální? Mám 10-ti letého neslyšícího kluka
 Re:Re:Znaková řeč26.2.2001
Dobrý den. Slovo nelze vytrhávat z kontextu, a proto si stojím za svým, že tak jak bylo použito, nebylo na místě. Jinak vám gratuluji k vašemu vyjímečnému chlapci (my

Kurzy znakovky9.2.2001
Dobry den!
Chtela bych se naucit znakovou rec, ale nikde jsem nenasla zadne kurzy. Nevim, ani jestli existuji. Mohli byste mi, prosim, poradit?
Michaela

 Re:Re:Kurzy znakovky11.2.2001
Michaelo, kurzů se organizuje celá řada a snad ani nemůžu všechny vypsat. Rozhodně je to ale pro mě námět o tom co na www.Ticho.cz chybí. A tak tedy během tohoto týd
 Re:Re:Kurzy znakovky15.2.2001
Milá Michaelo! Hlavně si dej pozor na jednu věc. Pokud někdo hovoří o "znakové řeči" nebo o "znakovce", tak se tím myslí téměř ve 100%znakovaná čeština. Nevím, jestli
  Re:Re:Kurzy znakovky22.2.2001
Jiří, to přece nemůžeš myslet vážně, když někomu tvrdíš, že má jedinou možnost. Já jsem z Plzně, času mám pomálu jako každý kdo chodí do práce,projekt pevnost funguje
   Re:Re:Kurzy znakovky26.2.2001
Milý Tomáši. PEVNOST není skupina, která by něco uměle vyvíjela. Jen je to jediná organizace, ve které výuku kompletně provádějí neslyšící, a naučí tě tam komunikovat
    Re:Re:Kurzy znakovky12.9.2001
Reaguji na Váš článek a odepisuji bez emocí. Prošla jsem kurzem pro začátečníky v agentuře ALDEA, kde nás učil neslyšísí pan Ptáček, paní Kurcová a slyšící sl. Šourko
     Re:Re:Kurzy znakovky25.9.2001
Ahoj, moc se mi libi tvuj clanek a nezavisle hodnoceni. Znam oba jmenovane a vim, ze jsou to lide, kteri jsou dobri nejen jako neslysici, ale jako ucitele. Dekuji ti
     Re:Re:Kurzy znakovky10.11.2002
Možná byli ochotni vám vše hezky vysvětlit, ale v kursu ALDEA se učí znakovaná čeština a ne znakový jazyk. Já kurs ALDEA odsuzuji. Jak mohou slyšící lektoři učit zna
 Re:Re:Kurzy znakovky22.2.2001
Michaelo, kurzů znakového jazyka je hodně a jejich kvalita je různa. Organizace tlumočníků znakového jazyka poradá každoročně 2-3 víkendové kurzy, kurzy porada i Praz
 Re:Re:Kurzy znakovky10.11.2002
Jirka ví co říká, má pravdu. Vzal mi moje slova.

nabídka trvá6.2.2001
Ahoj,
po čase, co se zatím rodí kubrika "psycholog" si víc uvědomuju, že  moje nabídka  pohledu psychologa na cokoliv, co se váže k Vám samotným a nebo Vašemu blízkému, a asi často rodinnému okolí, je nevyužívaná. Snad bych  mohl ně
 Re:Re:nabídka trvá19.2.2001
Jsem nedoslýchavá a píši bakalářskou práci na téma sluchově znevýhodnění dospělí a narušená kvalita jejich života. Zaměřuji se právě na problematiku nedoslýchavých li
  Re:Re:nabídka trvá Alena23.2.2001
Ahoj Aleno, četla jsem tvůj příspěvek a to, že hledáš psychologa. Nejsem sice psycholog, ale pracuji se sluchově postiženými a vyučuji znakovou řeč. Na kurzu mám jedn
   Re:Re:nabídka trvá Alena23.2.2001
Ahoj Dano, jsem moc ráda, ze ses mi ozvala. ja vlastne taky ztracela sluch postupne a az v 18ti jsem dostala sluchadlo, ted je to celkem na stejne urovni, ale pry se
    Re:Re:nabídka trvá Alena26.2.2001
Ahoj Aleno držím ti palce a myslím si, že si časem najdeš i mnoho přátel mezi nelsyšícími. Jsou velmi srdeční, hlavně když zjistí, že se s nimi chceš domluvit. Určit
     Re:Re:nabídka trvá Alena26.2.2001
Ahoj Dano, diky za podporu...ja si ani moc uz neopripadam, ze bych mela nejake velke problemy...Vetsinou to jsou uplne obycejne veci, jako ze neco nestiham do skoly n
      Re:Re:nabídka trvá Alena26.2.2001
V Hradci Králové působí velmi aktivní klub neslyšících. Zjisti si ve škole pro neslyšící, kdy se scházejí a kde a určitě si najdeš v pracovním týdnu čas se zajít podí
       Re:Pro danu27.2.2001
Ahoj je to sice pravda, ale do skoly pro neslyšici se bojim jit, protože nase fakulta ma s nimi nejak rozhadane kontakty a nas studenty tam nechteji videt. Mrz me to,
        Re:Re:28.2.2001
Zkus to taky v Hradeckém spolku neslyšících, který spadá pod Svaz neslyšících a nedoslýchavých v ČR. Je tam velký počet neslyšících. Mrzí mě, že vaše škola nemá dobré
         Re:Re:28.2.2001
Pani krupová je moc fajn, uci nas ve skole znakovku. Pristi tyden se tam zkusim stavit, uz jsem tam asi dvakrat byla, ale clovek ma z toho strach...no a ja asi extrem
          Re:diplomka13.10.2001
Ahoj vsem! Studuji v Olomouci logopedii a psychologii a jako krasne spojeni techto dvou oboru se mi jevi psychologicka pomoc sluchove postizenym. Na tohle tema jsem s

Znaky duchovního života5.2.2001
Vážený
Jsem rodič neslyšícího syna 9let a zajímalo by mě, zda-li víte o nějakém slovníku, který by shrnoval znaky duchovního života, např: Bůh, duše, cherubín, Duch Svatý, atd... zkrátka znaky používané v liturgii. Děkuji Vám
Svatopluk Ryška
 Re:Re: Znaky duchovního života25.5.2006
Pane Ryška, v Olomouci v knihkupectví Vyšehrad jsem si před krátkým časem prohlížela útlou knížečku, kde najdete znaky pro známe modlitby (Otče nás, Zdávas, Věří
 Re:Re:Znaky duchovního života6.2.2001
Tak nevím, nevím, jetli Vám pomohu. Nemyslím si že by takový slovník vydyný tiskem existoval. Znaky ale znám - teda alespoň některé např. bůh, duch, svatý .... Pro vý
  Re:Re:Znaky duchovního života8.3.2001
Jelikož studuji v HK specialni pedagogiku, tak vim, ze jedna pani z nejake fary vyucovala znakovy jazyk prave mezi vericimi. Moje kamaradka k ni chodila a byla celkem
 Re:Re:Znaky duchovního života15.2.2001
Dobrý den, slovník, obsahující znaky týkající se náboženství,se právě dokončuje. Pracovalo na něm mnoho lidí a obsahuje stovky znaků. Doporučuji vyčkat a nedopouštět
  Re:Re:Znaky duchovního života15.2.2001
Pro Jirku: Můžete mi dát na Vás kontakt?
   Re:Re:Znaky duchovního života16.2.2001
Nejsem věřící. Ve věci znakového jazyka a veškeré související problematiky doporučuji kontaktovat osoby z organizace Pevnost. Mají webovské stránky WWW.PEVNOST.COM a
    Re:Re:Znaky duchovního života25.2.2001
Ten Jirka to má asi v hlavě vymaštěný nebo je nějakej agent. Nech laskavě Pevnost na pokoji. Zdeněk
     Re:Re:Znaky duchovního života26.2.2001
Nevím, podle čeho soudíte, že to mám v hlavě vymaštěný :-) Měl byste to nějak specifikovat. Osobně si myslím, že by při komunikaci bylo dobré zachovat nějakou úroveň.
  Re:Re:Znaky duchovního života22.2.2001
Jiří, já si rozhodně nechci brát mustr na vymýšlení nových znaků, nejsem rodilý mluvčí ZJ, ale umím si pomoci sám. Zásadně nechápu, v čem myslíš že by byl ten dopad n
   Re:Re:Znaky duchovního života26.2.2001
Jde o to, že nemáme právo do toho jazyka cokoliv vnášet. Hlavně ne tehdy, když ani nejsme neslyšící. Co se týká negativního dopadu, ten je hlavně v tom, že po pokusec
 Re:Re:Znaky duchovního života22.2.2001
Slovník znaků křestanskych pojmu pro neslysici vysel a jeho prezentace je 26.února 2001 v Brně, Velkopavlovická 13 a 28.února v Praze Bolzanova 5 oboji v 10 hod.Spolu
 Re:Re:Znaky duchovního života27.2.2001
Pane Ryško, slovník znaků křesťanských pojmů v nejbližších dnech vyjde v tisku a do dubna na videokazetě. Vydává sdružení Naděje, brněnská pobočka má adresu Velkopavl
  Re:Re:Znaky27.2.2001
LIDI, prosim vas, CTETE! Mila slecno, pani, nevim co vas motivuje psat tuto informaci, kdyz je mimochodem neuplna a strasne stara. Na techto strankach je zmine jiz T

Pár základních slov.2.2.2001
   
Dobrý den, 
jmenuji se Lenka a pracuji ve veřejné správě. Ráda bych se blíže
seznámila se znakovou řečí. Poraďte mi prosím, jestli se dá někde na
internetu najít podobný návod na používání základních slov.<
 Re:Re:Pár základních slov.2.2.2001
Ahoj Lenko, Vaše otázka je jednou z nejčastějších s kterou se setkávám v poslední době. Začali jsme proto s Tomíkem budovat nový server znakovka.cz kdesi bude
 Re:Re:Pár základních slov.5.2.2001
Ahoj, Lenko! Chtěla jsem se zeptat, jestli jsi našla ještě jiné odkazy nebo i normální "učebnice" znakové řeči. Byla bych ráda, kdybys napsala o svých "objevech".
  Re:Re:Pár základních slov.7.2.2001
Ahoj Lucie, jediné co jsem sehnala, je Učebnice znakové řeči pro předškoláky. Je formátu A4 a stojí 536,- Kč. Dost mě zarazilo, že na tak potřebné pomůcce dokáže někd
  Re:Slovník zn.řeči8.2.2001
Slovník znakové řeči si můžete koupit u nás, t.j. Spolek neslyšících, Škroupova 4-zadní trakt za 80,- Kč. Pešíková
   Re:Re:Slovník zn.řeči12.2.2001
Děkuju za vaši odpověď a nabídku. Jestli je možné si ten slovník objednat, ráda bych si ho objednala. Ozvěte se, prosím, na můj mail: luccije@email.cz Díky
   Re:Re:Slovník zn.řeči10.10.2001
A lze si ho u vás i objednat?
   Re:Re:Slovník zn.řeči10.10.2001
Pokud to lze,můžete se mi ozvat na můj mail?tiskarnicka@atlas.cz?Předem děkuji.Ještě jeden dotaz,jsem z Chebu a chtla bych poradit,kam se obrátit,pokud se chci naučit
  Re:Re:Pár základních slov.22.2.2001
Ahoj holky, chapu ze cena za ten slovník je vysoka, ale slovnik je to dobrej. Vzhledem k nakladu asi nemuze byt lacinejsi, ale to jsem psat nechtela. Nejdrive bych ch
 Re:Re:Pár základních slov.15.2.2001
Milá Lenko! Píši ti to samé co Michaele. Hlavně si dej pozor na jednu věc. Pokud někdo hovoří o "znakové řeči" nebo o "znakovce", tak se tím myslí téměř ve 100%znakov
 Re:Re:Pár základních slov.16.8.2001
V el. magazínu Lexikon (http://lexikon.wz.cz) začíná vycházet kurz znakové řeči (nakreslené základní znaky a jejich spojování do vět) pro ty, kdo se chtějí naučit pár

znaková řeč2.1.2001
Obracím se na vás s prosbou. Velmi ráda bych se dozvěděla podrobnosti o možnostech naučení se znakové řeči. Můj případ je trochu netypický. Zajímám se o to z důvodu, že mám přítele, který má velmi vážné onemocnění ústní dutiny, pravděpodobně bude muset po
 Re:Re:znaková řeč2.1.2001
Martino, Kurzy znakové řeči jsou při každé škole pro sluchově postižené a v každé organizaci neslyšících - alespoň si to myslím a u nás v Plzni to tak je. Přesto ne
  Re:Re:znaková řeč15.2.2001
Milý Tomáši. Zkus, prosím, odlišovat mezi znakovanou češtinou a znakovým jazykem. Termín "znaková řeč", který používáš, nic neříká o tom, co tím termínem myslíš. "Te
   Re:Re:znaková řeč18.2.2001
Jirko, i já bych se ráda naučila znakovou řeč. Ušetři mě, prosím, vysvětlování rozdílu mezi znakovou řečí a znakovkou, protože jsem četla předchozí příspěvky. Uposlec
    Re:Re:znaková řeč23.2.2001
Ahoj Gabčo, četla jsem tvoji odpověď ohledně kurzů znakové řeči v sdružení Pevnost. Máš pravdu ceny jsou příliš vysoké. Nabízím ti další kurzy, které pořádá Organizac
     Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Mílá paní Dano. Bylo by dobré, kdybyste vysvětlila, v čem spočívá kvalifikace "lektorů" v OTZJ (tedy mimo to, že mají neslyšící rodiče /někteří/, a že už to dělají dl
      Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Pane Jiří, přiznám se, že jsem novou Unii četla a nevím o ničem, co by kompromitovalo tlumočníky. Pokud narážíte na článek pana Války, má jiné pozadí, než jak vyznívá
       Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Važená paní, nevím proč mě s tou organizací spojujete. Myslíte si, že každý, kdo někoho chválí, musí být v pozadí chválených? Jak krátkozraké. Možná, že u vás to tak
        Re:Re:znaková řeč28.2.2001
Tak jsem se konecne procetla az na konec a strasne me mrzi, ze misto toho, aby jste tu spolu poklidne diskutovali, tak se tu hadate o tom, kdo lip znakovy jazyk nauci
         Re:Re:znaková28.2.2001
Zbožné přání!
          Re:Re:znaková25.7.2001
BLA, BLA, BLA A NIC JINÉHO.
       Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Dobrý den. Nechápu co máte proti panu Jiřímu. Myslím si, že jeho názory jsou velmi dobré a nebojí se je prosadit. Sama mám zkušenosti s tím, že v OTZJ se chovají k ne
      Re:Re:znaková26.2.2001
Jirko, fandim ti, nicmene si myslim, ze jiz tlacis prilis na pilu, ze lid chce byt klaman a ze nekdy mene znamena vice. Add. Pevnost: mela (resp.stale mam) zajem o j
     Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Mimochodem, co se skrývá za vaší "znakovou řečí"? Znakový jazyk nebo znakovaná čeština?
      Re:Re:znaková řeč6.3.2001
Chtěla jsem Vám poděkovat za odezvu a rady, ale ve skutečnosti jste mi v hlavě nadělali mnohem více zmatku, než jsem měla před vstupem na tyto stránky.. Od klávesnice
       Re:Re:znaková řeč6.3.2001
Jasne, mas pravdu ale nevzdavej to. Jest-li jsem dobre pochopila jses prazska, v Praze jsou kurzy i na skolach. Ja vim, ja vim uz to zni agitacne. ale proste jsem jen
       Re:Re:znaková řeč8.3.2001
Vážená Gabrielo, jen dvě věci: a. pluralita názorů umožňuje člověku vybrat si ten, který je mu nejbližší. b. překvapuje mě Vaše představa samostatných, autonomně mysl
    Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Ahoj Gábino. Moje kamarádka do Pevnosti chodí a je taky studentka. Dostala od nich slevu a ještě se domluvili, aby mohla kurz měsíčně splácet. Vyšli jí vstříct. Ke ku
    Re:Re:znaková řeč28.2.2001
Dobry den, jsem studentka a chodim do Pevnosti. K vaší poznamce ohledne ceny si dovoluji upozornit na to, ze nejnizsi ceny za hodinu studentske brigadnicke prace se p
     Re:Re:znaková řeč6.3.2001
Děkuji za radu. Na jistou negativitu jsem si už v této diskuzi zvykla, takže mě nepřekvapuje Vaše reakce. Budete se divit, ale i já jsem schopná najít si brigádu. Nez
   Re:Re:znaková řeč23.2.2001
Ahoj Jirko,je prima,ze tak prosazujes organizaci neslysicich a jeji kurzy,prestoze v pozadi tohoto uskupeni (jak uz to tak byva) stoji slysici, ze ano? No nic, reklam
    Re:Re:znaková řeč26.2.2001
Milá D.D., Nevím, odkud máš své zaručené informace o slyšících v pozadí Pevnosti. Pokud já vím, tak kamarádka tam chodí, je velmi spokojená a všichni, se kterými se
    Re:Re:znaková řeč28.2.2001
Dobrý den, já jsem jedna z těch, které jsou s Pevností spokojeny, a to bez jakékoliv provize :-). Myslím, že si úplně neuvědomujete rozdíl mezi "domluvit se" a "plnoh
     Re:Re:znaková řeč1.3.2001
Omlouvam se za nepresnou formulaci svych myslenek. Pravdepodobne nejsem natolik lingvisticky zdatna, abych se vyhnula pripadnemu vysvetlovani pojmu, ktere samozrejme
      Re:Re:znaková řeč2.3.2001
Vážená D. D., mrzí mě, že naše diskuze je stále o tomtéž, ale cítím jako svou povinnost vás upozornit na to, že mezi slovními tvary "spojeni" a "spokojeni" je rozdíl
  Re:Re:znaková řeč28.2.2001
Dobrý den, už jste se někdy setkal/a s někým, kdo se jednou týdně snažil komunikovat s rodilým mluvčím v jeho jazyce, pokud tento jazyk vůbec neznal nebo znal pouze j
 Re:Re:znaková řeč15.2.2001
Milá Martino! Píši Ti to samé co Michaele. Hlavně si dej pozor na jednu věc. Pokud někdo hovoří o "znakové řeči" nebo o "znakovce", tak se tím myslí téměř ve 100%znak

nabídka trvá14.12.2000
Ahoj,
často nakukuju do rubrik Vašich stránek Ticho.cz .Moc se mi líbí, co děláte pro sebe i ostatní lidi kolem Vás.
Pokud máte dojem, že Vám můžu být užitečný,ozvěte se ... 
  AhojAleš -psycholog,stránek Ticho.cz

gratulace8.11.2000
Ahoj, zdravím stránky Ticho.cz a všechny Vás, uživatele a čtenáře. Postupně, až budou celé v provozu,  Vám budu k dispozici pro všechny dotazy,konzultace a osobní asistence přes internet v oblasti psychologie a psychoterapie.
Víc se dovíte v p

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   >>>  
 
Hledej dle:   Řetězec: Zadejte slovo, část slova či několik slov z hledané položky.
Pokud nic nenaleznete, postupně zjednodušujte parametry hledání.

Příklad:
Zadání 'cihla pálená' nebude nalezeno, proto v dalším kroku zadáte jen slovo 'cihla'.

Složitější výrazy:
Dále je možné použít logických operátorů AND a OR (bez závorek) pro vytváření složitějších výrazů.

Speciální znaky:
Ve výrazu je možné použít speciální znaky, které definují práci s hledaným výrazem:
? - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný znak
* - místo tohoto znaku se při hledání použije libovolný řetězec
[] - množina znaků - v závorkách je možné vyjmenovat skupinu znaků, které se při hledání použijí (např. [abef])
[-] - množina znaků - v závorkách je možné definovat interval znaků, které se při hledání použijí (např. [a-f])
 
 


 Nové příspěvky Vybrané příspěvky


Pár základních slov.
   
Dobrý den, 
jmenuji se Lenka a pracuji ve veřejné správě. Ráda bych se blíže
seznámila se znakovou řečí. Poraďte mi prosím, jestli se dá někde na
internetu najít podobný návod na používání základních slov.
Děkuji
Lenka12:55:35 2.2.2001
odpovědět 
 
Re:Re:Pár základních slov.
Ahoj Lenko, Vaše otázka je jednou z nejčastějších s kterou se setkávám v poslední době. Začali jsme proto s Tomíkem budovat nový server znakovka.cz kdesi budete moci vybírat z kratičkých a pro internet upravených videosekvencí vybírat co jen bude libo. A tak když vydržíte ještě měsíc - dočkáte se. Ahoj Tomáš a Tomík
Tomáš12:59:46 2.2.2001
odpovědět 
 
Re:Re:Pár základních slov.
Ahoj, Lenko! Chtěla jsem se zeptat, jestli jsi našla ještě jiné odkazy nebo i normální "učebnice" znakové řeči. Byla bych ráda, kdybys napsala o svých "objevech". Díky. Lucie
Lucie14:13:40 5.2.2001
odpovědět 
  
Re:Re:Re:Pár základních slov.
Ahoj Lucie, jediné co jsem sehnala, je Učebnice znakové řeči pro předškoláky. Je formátu A4 a stojí 536,- Kč. Dost mě zarazilo, že na tak potřebné pomůcce dokáže někdo nekřesťansky vydělávat. Takže zatím sháním dál. Ahoj Lenka
Lenka7:54:28 7.2.2001
odpovědět 
  
Re:Slovník zn.řeči
Slovník znakové řeči si můžete koupit u nás, t.j. Spolek neslyšících, Škroupova 4-zadní trakt za 80,- Kč. Pešíková
Spolek neslyšících-KVSN13:44:36 8.2.2001
odpovědět 
   
Re:Re:Slovník zn.řeči
Děkuju za vaši odpověď a nabídku. Jestli je možné si ten slovník objednat, ráda bych si ho objednala. Ozvěte se, prosím, na můj mail: luccije@email.cz Díky
Lucie14:57:13 12.2.2001
odpovědět 
   
Re:Re:Slovník zn.řeči
A lze si ho u vás i objednat?
Šarka0:45:36 10.10.2001
odpovědět 
   
Re:Re:Slovník zn.řeči
Pokud to lze,můžete se mi ozvat na můj mail?tiskarnicka@atlas.cz?Předem děkuji.Ještě jeden dotaz,jsem z Chebu a chtla bych poradit,kam se obrátit,pokud se chci naučit znakovku.Veškeré kurzy jsou na Moravě a to je daleko.Mám Stř.ped.šk.a mám zájem o znak.řeč a problematiku neslyšících.Moc děkuji za odpověd.
Šarka0:52:14 10.10.2001
odpovědět 
  
Re:Re:Re:Pár základních slov.
Ahoj holky, chapu ze cena za ten slovník je vysoka, ale slovnik je to dobrej. Vzhledem k nakladu asi nemuze byt lacinejsi, ale to jsem psat nechtela. Nejdrive bych chtela upozornit, ze znakovy jazyk se nenaucite z knihy. Kniha se da pouzit jako doplnek. Existuje Slovnik znakove reci z roku 1988, autori jsou D.Gabrielova, J.Paur, J.Zeman cena se pohybuje kolem 80,- Kc-nektere znaky jsou jiz zastarale, autorkou dalšich knih je Marie Ruzickova ty se pohybuji kolem 500,- Kc jsou drahe, ale dobre, dale vznikl CD Slovnik znakove reci na Katedre specialni pedagogiky Pedagogicke fakulty UK, slovník obsahuje cca 750 hesel a autori jsou V.Ptacek a M.Kotvova. Jdete se podivat do Federace rodicu a pratel sluchove postizebych v Praze, Habova ul., Praha 5, je mozno si zde zapůjcit jak zminene slovniky tak i jinou literaturu vztahujici se k tematu. Vrhne te se do toho, stoji to za to. Martina jo a jeste vysel slovnik v Unii neslysicich, ale nevim jak se jmenoval.
Martina22:17:32 22.2.2001
odpovědět 
 
Re:Re:Pár základních slov.
Milá Lenko! Píši ti to samé co Michaele. Hlavně si dej pozor na jednu věc. Pokud někdo hovoří o "znakové řeči" nebo o "znakovce", tak se tím myslí téměř ve 100%znakovaná čeština. Nevím, jestli víš o rozdílu mezi znakovanou češtinou a znakovým jazykem. Znakovaná čeština (to co se všude učí a všichni říkají, že existuje tolik kurzů) není jazyk neslyšících! Je to guláš z češtiny (má to její gramatiku) a nějakých znaků. Znám spoustu studentů, kteří se ani po několika letech studia v takových kurzech nedomluví s neslyšícími! Skutečný znakový jazyk je založen na úplně jiném principu, než jazyky mluvené. Toto zatím v žádných kurzech nevyučují, a většinou i neslyšící lektoři (pokud tam vůbec jsou, protože většinou vyučují slyšící-tlumočníci, kteří také používají znakovanou češtinu) si myslí, že znakový jazyk (ten, který používají neslyšící) není stejně plnohodnotný jako čeština. Není to pravda. Znakový jazyk je v mnoha ohledech i výstižnější a krásnější než jazyky mluvené, je plnohodnotný a používá se i při velmi odborné výuce na vysokých školách (zatím jen na FFUK v Praze). Pokud se chceš opravdu naučit plnohodnotný jazyk, takový, aby ti neslyšící rozuměli, tak máš dnes v ČR asi jen jednou možnost. Podívej se na stránky WWW.PEVNOST.COM a tam se dozvíš bližší informace. Jirka
Jirka14:40:26 15.2.2001
odpovědět 
 
Re:Re:Pár základních slov.
V el. magazínu Lexikon (http://lexikon.wz.cz) začíná vycházet kurz znakové řeči (nakreslené základní znaky a jejich spojování do vět) pro ty, kdo se chtějí naučit pár jednoduchých znaků, aby se mohli s neslyšícími aspoň pozdravit a snad se i trochu domluvit.
Václav Lexa16:04:00 16.8.2001
odpovědět 
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.