Ticho.cz si právě čte: (2 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2807 diskusních příspěvků!!1668 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek
Téma: - / Autor: Saša

CESTA PO EVROPĚ

Jak se nám vydařila naše prázdninová cesta po Evropě.....

V létě jsme se domluvili s několika  kamarády, že projedeme několik zajímavých míst v Evropě. Nasedli jsme do aut a vyrazili. Již na hranicích nás čekala komplikace. Velká fronta aut. Kamarád ale neváhal, vystoupil z auta a šel pěšky na celnici, kde se po krátkém dohadování s celníky domluvil, aby nás pustili přednostně, když jsme neslyšící. Ti nás pustili přednostně a ostatní řidiči jen koukali. To bylo fajn, ušetřilo nám to několik hodin čekání. Nebyla to první komplikace naší cesty. První nastala ještě u nás. Na dálnici nás zastavili policisté, že nemáme dálniční nálepku. Vymysleli jsme řešení hned a bez domluvy. Jednoduše. Začali jsme na ně ukazovat, a také jsme divoce znakovali mezi sebou. Oni z toho byli úplně zmatení, tak nás nechali jet dál. Ušetřili jsme asi 2 tisíce korun na pokutě, dobrý! Další cesta vedla do proslulého města „V.“ pod vrcholky hor. Zaparkovali jsme auto na parkovišti. Nechtělo se nám platit parkovné, tak jsme na palubní desku strčily jenom takový papírek, barvou podobný tomu, které byly v okolních autech. Pak už jsme vyrazili do města. Nechali jsme se zlákat návštěvou zábavného parku. Vstup byl zdarma. Nebyl to žádný problém, prostě jsme na sebe ukazovali a normálně jako že nic prošli přes pokladnu, kde na nás koukali vyjevení pokladní. Ale nikdo nás nezadržel. Tomu jsme se ještě nasmáli. Po návratu k autu nás čekalo překvapení, totiž našli jsme na autě botičku. Tak jsem hledali nejbližšího policistu. Ten nám nerozuměl, tak jsme ho dotáhli k autu aby pochopil. On hned telefonoval a za chvíli přijelo policejní auto. Policisté vystoupili a začali něco zapisovat. Začali jsme se s nimi dohadovat, ukazovali jim průkazky ZTP a černožlutý trojúhelník, a také jsme ukazovali na nálepku CZ na autě a parkovací stojan. Moc nám nerozuměli, ale nakonec nám botičku sundali a nemuseli jsme platit nic. Přespali jsme v kempu. I tady jsme hodně ušetřili, poněvadž naši dva slyšící kamarádi tvrdili že jsou neslyšící jako my a nemuseli platit plnou cenu za kempování. Druhý den nás čekala náročná túra na blízkou horu. Někoho napadlo vyjet nahoru lanovkou. Část nechtěla, protože říkali, že to bude drahé. Tak jsme se rozdělili. My tři jsme šli na lanovku, ostatní šlapali pěšky. U lanovky jsem se domluvili, že když budeme ukazovat, tak nás třeba vyvezou zadarmo, už nám to přece několikrát vyšlo. Opět to zabralo, i když se ta paní v pokladně trochu zlobila. Z lanovky jsme mávali kamarádům dole, kteří se mořili do kopce. Kdyby nebyli hloupí, mohli jet s námi zadarmo. To také udělali při zpáteční cestě. Z túry jsme se vrátili až večer, zase se někteří z nás dostali zadarmo do kempu a hned jsme vařili večeři. Vařili jsme v kuchyňce, za kterou se muselo platit, ale my tam vlezli, když tam vařili nějací Holanďané, tak nás to nestálo nic. Pak jsme šli spát. Další den jsme pokračovali dál. Dojeli jsme do „N.“. Návštěva muzea stála za to. Na průkaz ZTP, který jsme jim strkali pod nos, nám dali slevu skoro 80%. Škoda že to nebylo 100%. Také jsme měli štěstí v metru. Chytl nás revizor (jízdenky jsme zajisté neměli, byly strašně drahé, kdo by si je kupoval). Začali jsme mu ale rukama a trochu i anglicky vysvětlovat, že v Praze se za metro neplatí, že tam platí ZTP a že jsme si mysleli, že to platí i tady. A ukazovali jsme průkaz a pak si drželi uši, jako že neslyšíme. Nakonec nad námi mávl rukou. Další dne jsme přijeli k moři. Na pláž se muselo platit vstupné, ale my jsme si chytře počkali a přidali se k blízké skupince rekreantů a společně s nimi se dostali na pláž bez placení. Všichni si mysleli, že patříme k nim. Nikdo se nás na nic neptal, asi se báli, neboť jsme mezi sebou živě ukazovali. Na pláži jsme byli celí den, bylo tam krásně. Škoda, že v půjčovně vodních skútrů a šlapadel nezabrala naše osvědčená metoda s průkazkami. Mohli jsme se báječně povozit. Taková cena, jakou chtěli, za to ale nestála. Noc jsme strávili v levném hotelu. Snídaně byla formou švédského stolu, čehož jsme využili, naložili jsme si co se dalo a udělali si také pořádné svačiny. Ostatní po nás sice divně pokukovali, ale to je jedno, přece nás tam nikdo neznal. A byl to švédský stůl a nabrat si mohl každý. Další den jsme chodili po městě. Bylo plné turistů. V jednom obchodním domě měli venku před vchodem velkou hromadu plážových pantoflí. Dva z nás si je vzali, nikde totiž nebyla napsána cena. Říkali jsme si, že třeba jsou zadarmo. Za chvíli nás ale dohonil prodavač a moc se vztekal. Začali jsme se mu omlouvat a vysvětlovat, že jsme neslyšící, že jsme si mysleli, že pantofle jsou zadarmo. To ho zarazilo a nakonec nám je nechal a ještě se omluvil. Zážitkem byla také veřejná návštěva sýrárny, kterou nám doporučil jeden známý. Ta se koná v nedaleké vyhlášené sýrárně každý den v poledne a je zdarma. Bylo to zajímavé, ale nejvíce ze všeho se nám líbila ochutnávka sýrů. Ochutnali jsme všechny sýry, které tam měli, ze začátku jsme soutěžili, kdo toho víc sní, ale nakonec jsme to už nepočítali. Všichni si dávali pořádně do nosu. Dokonce jsme si vymohli kus sýru na cestu. Tak jsme měli postaráno o vydatný oběd. Celý den jsme pak chodili po obchodech. Večer jsme obsadili klubovnu v hotelu, kde byla televize. Moc nás to nebavilo, ale po několikaminutovém přepínání jsme se shodli na tom, že necháme program, na kterém právě běžel fotbalový zápas. Slyšící, co chodili občas do klubovny se na něco ptali a ukazovali na televizi, ale dělali jsme, jako že nerozumíme. Asi to chtěli přepnout, ale my tady byli první. Dozvěděli jsme se také, že v blízké proslavené galerii se dává každý den několik lístků zadarmo. Tak jsme se domluvili, že budeme brzy ráno čekat ve frontě. Abychom o to nepřišli, tak jsme si ke dveřím galerie stoupli už o půl čtvrté ráno. Všichni ne, jenom dva, ostatní byli v hotelu a měli za úkol nás přinést pořádnou snídani ze švédského stolu. Byli jsme první. Další zájemci o lístky zdarma přišli až po  půl osmé, což nás překvapilo. Otevíralo se totiž v osm. Asi jim na nich tolik nezáleželo. To nám ano, přece bychom neplatili horentní peníze za něco, co můžeme mít zcela zdarma. Prohlídka galerie nás moc nebavila, tak jsme za půl hodiny odešli. To čekání za to ani nestálo. Celý zbytek dne jsme pak strávili na pláži, kam jsme se zase dostali zadarmo. Další dne už nás auta vezla do města „G.“ …….
    V tomto duchu probíhala celá naše cesta po Evropě. Mohu říci, že nás vyšla velmi levně. Příště to zkusíme do Ameriky.

Doufám, že bylo pochopeno, že celá tahle „Cesta po Evropě“ je vymyšlená. Ale jsou v ní bohužel popsané věci, které vymyšlené nejsou. Věci, o kterých by asi bylo dobré přemýšlet. A  přemýšlet bychom o nich měli všichni. Tedy i já. A doufám, že to všichni pochopili. A ti, co to nepochopili, nebo ti, kteří tohle pochopit nechtějí, tak těm už asi není pomoci… . Zdravím všechny „přemýšlivé cestovatele“.

Saša

Hledej:

Přidat novinku
CESTA PO EVROPĚ
Jak se nám vydařila naše prázdninová cesta po Evropě.....
3.1.2002, Saša ...další info
Naše smysly 6 - hmat
Hmat

Smysl hmatu je ve skutečnosti souhrnem několika rozdílných smyslů. Můžeme cítit lehký dotyk, silný tlak, teplo, chlad, pohyb, chvění a bolest.
Existuje rozdílný smysl pro „cítění“ uvnitř svalů, jenž nás informuje o stavu napětí nebo uvolnění. S použitím těchto inf
2.1.2002, Michal Holub ...další info
Škola v Plzni
SPECIÁLNÍ ŠKOLY PRO SLUCHOVĚ POSTIŽENÉ, PLZEŇ, MOHYLOVÁ 90

Škola se nachází v moderním areálu v Plzni – Doubravce. Školní budovy jsou obklopeny zahradou s dopravním a sportovním hřištěm umožňujícím dětem pohybové využití a relaxaci. Škola slouží dětem s vadou sluchu z celého
27.12.2001, Eva Raichlová ...další info
Veselé Vánoce
Vám všem kteří sem občas nakouknete. Snad jste našli pod stromečkem všechno co jste si přáli a ať se Vám v příštím roce daří pořád víc. T&T&L a realizační tým Ticha.
26.12.2001, Tomáš ...další info
HLEDAJÍ SE VEDOUCÍ NA LETNÍ TÁBOR
Hledáme vedoucí na letní (7-8/2002) tábor se sluchově postiženými dětmi. Tábor bude probíhat na jižní Moravě a bude zaměřený na keramickou činnost. Od vedoucích požadujeme schopnost efektivní komunikace se sluchově postiženými dětmi (je jedno, jedná-li se o sluchově postiženého či slyšícího vedoucíh
25.12.2001, Saša ...další info
Tlumočnické služby ve Finsku 1
Pracovnice Finského svazu neslyšících, tlumočnice znakového jazyka Riitta Vivolin-Karen, přijala pozvání Asociace organizací neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel a v sobotu 24. listopadu celý den přednášela v kapli školy p
21.12.2001, Lucie Křesťanová ...další info
VÁNOČNÍ BESÍDKA
VÁNOČNÍ BESÍDKA BRNĚNSKÉ ŠKOLY PRO SP se i tento rok vydařila. Celá akce proběhla ve čtvrtek 20.12. v Jadranparku v Brně - Králově Poli, v sálu a a také předsálí kina. Vzhledem k tomu, že většina míst k sezení byla obsazena, mohu říci, že účast byla velká. Program moderovali "Kučerovci" - paní Hana
21.12.2001, Škola Brno ...další info

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   >>>
Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.