Ticho.cz si právě čte: (2 návštěvníci)
   Na "Ticho.cz" najdete: 1381 znaků!!2805 diskusních příspěvků!!1668 novinek!!636 odborných článků!!173 fotek 
Odborný článek / Téma: - / Autor: Pavel Kučera

PRSTOVÁ ABECEDA VE VZDĚLÁVÁNÍ SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH

5.část

Děti ve věku 3-7 let si současně užívají pomocné artikulační znaky + prstovou abecedu. Nevidím to jako zápor. Je to přirozený vývoj využívání komunikačního prostředí.

Zde se respondenti mohli šířeji vyjádřit dle vlastního uvážení. Celkem se vyjádřilo 72 respondentů (75%) a nevyjádřilo 24 respondentů (25%). Uvádím jejich nejčastější výroky:

  • Pomoc při výuce Čj u dětí s vadou řeči. Děti se lépe seznamují s grafickou podobou nových pojmů a také přesněji vyslovují.
  • Usnadňují lépe komunikaci.
  • Pomáhá při čtení, artikulaci, při samostatném písemném projevu.
  • Pomáhá dětem správně psát, při mluvené řeči dětí zpočátku říkají jednotlivá písmena, chvíli trvá než je spojují plynule do slov.
  • Dětem pomáhá osvojit si nová slova. Ochotně ji používají i nedoslýchavé děti.
  • Dvouruční prstová abeceda mi pomáhá, je jasnější a srozumitelnější než jednoruční.
  • Přesná podoba slova.
  • Pomoc při SPU.
  • Dobrá pomůcka u malých dětí se 100% ztrátou sluchu. Pro ně dobrá analýza a syntéza slov, vět. Upevňuje se tak učivo. U nových, cizích slov je to nejdůležitější pomůcka přenosu (transferu) informací.
  • Děti ve věku 3-7 let si současně užívají pomocné artikulační znaky + prstovou abecedu. Nevidím to jako zápor. Je to přirozený vývoj využívání komunikačního prostředí.
  • Zvláště u sluchově postižených dětí s ADHD, dále u afázií je prstová abeceda velkým přínosem do dešifrování slov, tvoření slovní zásoby, osvojování si pojmů v mluvení, psaní i čtené formě.
  • Snadno se dá definovat pojem, když není po ruce papír a tužka. Na druhou stranu vyžaduje maximální soustředění, aby se identifikovala přesnost slova. Při rychlém sledu se těžko rozeznává, zvlášť u jednoruční prstové abecedy.
  • Dnes je možno nastudovat samostatně, přesto je dobré spolupracovat se zkušenými lidmi.
  • Je důležité procvičovat pod vedením odborníka, ne pouze samastatně.
  • Lepší je prstovou abecedu naučit se od neslyšících lektorů.
  • Ne všichni neslyšící ji používají a využívají.
  • Jsou pouze problémy se zpětnou vazbou.
  • Musí se používat pomalu, jinak je nečitelná, vadí mi háčky nad písmeny. Musí se hýbat s rukou a jakoby se to do daktylu nehodí.
  • Není sjednocená.
  • Artikulace slov po hláskách, ale jak po slabikách.
  • Vadí mi, že děti prstovou abecedu kombinují do třech typů dohromady.
  • Nejsou kvalitně zpracovány materiály o prstové abecedě. neboť v různých školách se ukazuje jinak.
  • Některé děti daktylují i když to není nutné, např. při čtení mluví a zároveň daktylují.


  • Pavel Kučera
     4.8.2003 14:49




    Diskuse ke článku:


     Nový příspěvek



     Nové příspěvky Vybrané příspěvky


      
    Vyber autora:
    Odborné články:
    Vyber téma:
    Hledej:
     


    Přidat novinku 
    PRSTOVÁ ABECEDA VE VZDĚLÁVÁNÍ SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH5.část
    Děti ve věku 3-7 let si současně užívají pomocné artikulační znaky + prstovou abecedu. Nevidím to jako zápor. Je to přirozený vývoj využívání komunikačního prostředí.
    4.8.2003, Pavel Kučera ...další info
    Osobní zkušenosti1.čast
    Pro sluchově postižené děti může být přirozenější, je-li jejich učitel sluchově postižený. Proč? Vědí, co si mohou dovolit ve vyučování, vytváří se normální atmosféra, např. slyšícího učitele mohou klamat při písemné práci znakováním, nebo jinými domluvenými signály.
    1.8.2003, Saša Zvonek ...další info
    O SNĚHURCE
    Mezitím Sněhurka pořád čekala na srnky. Když už byl večer, chtěla se Sněhurka vrátit domů, ale nevěděla, kudy má jít. Sněhurka volala myslivce, ale myslivec nepřišel.
    29.7.2003, Petra Horáková ...další info
    Vyhlášení výsledků ankety !!!
    Tak a malé vyhlášení ankety o to, co se narodí Lucce a Sašovi je tady. Kdo
    tipoval, že se narodí holčička, tipoval správně! A tím pádem i novopečený
    tatínek, který také prorokoval holčičku. Verunka se narodila v pátek
    18.7.2003 a má se čile k světu. Podívat se na
    28.7.2003, Saša Zvonek (6 příspěvků v diskusi) ...další info
    Vztah dítěte k rodičům v různých věkových obdobích
    Období puberty bývá citlivým obdobím, kdy jedinec reaguje na jakékoli odchylky. Stává se, že se na určitý čas identifikuje s většinovou kulturou a kulturu Neslyšících odmítá. Slyšící veřejnost si často myslí, že intelekt Neslyšících je narušen. Domnívají se, že znakový jazyk nemůže být plnohodnotným
    28.7.2003, Simona Gavelčíková ...další info
    Poslední volná místa na tábor v Českosaském Švýcarsku9.8.-26.8.2003
    Má Vaše dítě prázdný program v srpnu? A Vy nevíte jak jej zaplnit? Neváhejte a přihlašte své dítě na tábor v kolektivu slyšících dětí, který pořádá SORDOS Brno a OS KOVO, ŠkodaAuto v nádherném prostředí Českosaského Švýcarska. Pro více informací majlujte, pište, volejte..
    Kontakt: David Zach
    13.7.2003, Barbora Housová ...další info
    Miniaturizace naslouchadel ?2.díl
    Člověk si uvědomí přítomnost mouchy ve chvíli, kdy slyší její protivný bzukot. A první myšlenka, která ho napadne je, že se jí musí zbavit - praštit, plácnout to je jedno, ale hlavně, aby už nebzučela.
    8.7.2003, Michal Holub ...další info

    <<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   >>>  
    Copyright (c) 2001-2006 NetPro systems, s.r.o.   All rights reserved.